تامین بودجه عجیب پیکان از فروش سه بازیکن



کد خبر: 1952722
02 مرداد 1402 ساعت 14:04 |
7.8K بازدید |

3نظر

ده میلیارد برای دعوای فلاح

باشگاه پیکان در این فصل با بودجه 60 میلیاردی وارد لیگ برتر می شود.

تامین مالی تیرهای عجیب و غریب حاصل از فروش سه بازیکن

به گزارش “ورزش سه”، باشگاه های لیگ برتری به تدریج فرم های سقف بودجه خود را به سازمان لیگ فوتبال ارائه می کنند تا بتوانند قرارداد خود را در این سازمان ثبت کنند.
در حال حاضر فرم های بودجه گلگهر، صنعت نفت آبادان، هوادر و نساجی منتشر شده است که از این میان گلگهر از انتقال 14 میلیارد و 922 میلیون تومانی رضا شکاری به سپاهان استفاده کرده و بر اساس دستورالعمل حد بودجه نیمی از درآمد نقل و انتقالات شکاری به بودجه آن اضافه شده است.

اما گل گهر تنها باشگاهی نیست که از نقل و انتقالات بازیکن درآمد خوبی کسب کرده است. در حال حاضر فرم بودجه باشگاه پیکان به سازمان لیگ ارسال شده است که نشان می دهد شاید این باشگاه بیشترین درآمد را از نقل و انتقالات در بین باشگاه های لیگ برتری داشته باشد. تا نیمی از بودجه آن به این ترتیب تهیه شد.

1900208

بر اساس پیگیری های خبرنگار ایسنا، مدیر باشگاه پیکان از انتقال سامان فلاح به گل گهر در نقل و انتقالات تابستانی لیگ بیست و دوم به اضافه 10 درصد از درآمد نقل و انتقالاتی این مدافع خوش آتیه 18 میلیارد تومان درآمد کسب کرده است. البته این تنها درآمد باشگاه پیکان در نقل و انتقالات تابستانی این فصل نیست و مدیران این باشگاه از انتقال محمدمهدی لطفی و مهدی لیموچی به آلومینیوم به ترتیب 3.5 میلیارد و 2.5 میلیارد تومان سود کرده اند به طوری که در این پنجره نقل و انتقالاتی در مجموع به 24 میلیارد فارنهایت درآمد حاصل از نقل و انتقالات رسیده اند.

درآمد هنگفت پیکان از انتقال سه بازیکن جوان در وضعیت سقف بودجه اعلام شده از سوی باشگاه به سازمان لیگ فوتبال 60 میلیارد تومان به دست آمد تا به عبارت ساده، تیم باشگاهی پیکان در این فصل نیمی از بودجه خود را از نقل و انتقالات به دست آورد. این روش مدیریتی باشگاه پیکان می تواند سرمشقی برای سایر باشگاه ها باشد تا بازیکنان تاثیرگذار به خصوص بازیکنان جوان را از دست ندهند و از نقل و انتقالات این بازیکنان درآمد خوبی کسب کنند. علاوه بر این، باشگاه ها این امکان را دارند که نیمی از درآمد حاصل از نقل و انتقال بازیکنان را به سقف بودجه خود اضافه کنند.