پیش‌بینی قیمت دلار فردا سه‌شنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۲


قیمت به دلار

اقتصاد 24- امروز 5 تیرماه قیمت دلار به محدوده 49 هزار تومان بازگشت. دیروز پس از گذشت نزدیک به یک ماه این اسکناس وارد کانال 48 هزار تومانی شد. اما امروز او برنده کانال بالاتر شد و این کانال پایین فقط یک روز دوام آورد.

در حالی که معامله گران تفاسیر متفاوتی از این بازی قیمت دلاری ارائه می دهند، کارشناسان اقتصادی معتقدند که نوسانات این بازار در ماه های اخیر محدود بوده است. آنها معتقدند این روند طبیعی است و قیمت دلار در وضعیت خنثی قرار دارد.

بررسی میدانی امروز خبرنگار تجارت نیوز حاکی از رشد تقاضا در بازار ارز است. به گفته فعالان بازار ارز، افزایش محدود تقاضا باعث شد تا قیمت دلار به کانال 49 هزار تومان بازگردد. از سوی دیگر برخی دیگر معتقد بودند از آنجایی که دست بازارساز برای معامله گران است، شارپی و در حال حاضر را کم و زیاد نمی کند و از نوسانات محدود قیمت دلار منتفع می شود.

کاهش دلار منطقی نیست

در همین رابطه حمیدرضا جیهانی، کارشناس اقتصادی با اشاره به روند ثابت قیمت دلار به تجارت نیوز می گوید: با توجه به افزایش انتظارات تورمی، افت قیمت ها در بازارهای مالی موقتی است. مردم به دنبال سود کوتاه مدت هستند و به همین دلیل روی طلا و دلار سرمایه گذاری می کنند.»

وی با تاکید بر مشروط شدن اقتصاد کشور با برجام و مذاکرات سیاست خارجی، گفت: اقتصاد رفتاری در اقتصاد، قیمت و بازار کشور وزن بیشتری پیدا کرده است. تا زمانی که مولفه های اقتصادی کشور بهبود چندانی نداشته باشد، کاهش ارزش پول ادامه خواهد داشت».


جزئیات بیشتر: سکه از فرمان دلار اطاعت می کند


این کارشناس اقتصادی خاطرنشان کرد: با وجود افزایش روابط ایران با سایر کشورها و مذاکرات برای آزادسازی ارز، درآمدهای ارزی دولت و تراز تجاری ملی تغییری نکرده است. بنابراین تا زمانی که مولفه های اقتصادی در کشور تغییر نکند، قیمت دلار روند منطقی نزولی نخواهد داشت.

ما به هیچ توافق هسته ای نزدیک نیستیم

روز گذشته روزنامه هاآرتص خبر توافق موقت ایران و آمریکا را منتشر کرد. این نشریه رژیم صهیونیستی پیش از این از مذاکرات دو کشور خبر داده بود که تکذیب شد.

شب گذشته جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد که آمریکا به هیچ توافقی در مورد برنامه هسته ای ایران نزدیک نیست و آب پاکی را بر سر تجار ریخت.

سالیوان در مصاحبه با سی بی اس در پاسخ به این سوال که آیا واشنگتن به توافق واقعی در مورد برنامه هسته ای ایران نزدیک است، گفت: تا آنجا که به برنامه هسته ای مربوط می شود، ما به هیچ توافقی نزدیک نیستیم.

وی همچنین از تماس غیرمستقیم با ایران برای آزادی چهار زندانی آمریکایی در این کشور گفت. و اظهار نظر درباره اتهام جاسوسی رابرت مالی را به زمان دیگری موکول کرد.

این در حالی است که برخی از تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که اگر توافقی میان ایران و آمریکا صورت گیرد، هر دو طرف آن را فاش نخواهند کرد.

امروز قیمت دلار در بازارهای اطراف نیز رشد محدودی داشت. درهم امارات 60 تومان افزایش یافت و به قیمت 13 هزار و 520 تومان رسید. دلار سلیمانی نیز با قیمت 48 هزار و 280 تومان معامله شد و رشد محدودی داشت. دلار هرات 48 هزار و 650 تومان معامله شد و 40 تومان افزایش یافت.

منبع: تجارت نیوز