پیش بینی بورس امروز یکشنبه ۲۵ تیر ۱۴۰۲


پیش بینی بورس برای امروز یکشنبه 4 تیر 1402

اقتصاد 24- بورس تهران هفته سوم تیرماه را با کاهش آغاز کرد. هفته گذشته شاخص اصلی تالار شیشه ای نزدیک به 6 درصد کاهش یافت. این عامل باعث شد تا کارشناسان بر این باور باشند که پس از عرضه زیاد، بازار کمی آرام خواهد شد.

در ابتدای بازار امروز بالاخره خریدارانی که با تردیدهای زیادی دست و پنجه نرم می کردند اقدام به خرید کردند و نسبت به اوج چهارشنبه گذشته، شاخص تا 6 هزار واحد افزایش یافت. روند نزولی مستمر بازار با تقاضا در آینده ادامه خواهد داشت. به همین دلیل رنج منفی تعداد زیادی از سهام در معاملات روز شنبه منعکس شد.

از نقطه نظر فنی، شاخص تلاش زیادی برای ماندن در بالای سطح 61.8 درصدی آخرین روند نزولی و موج اصلاحی پسوند فیبوناچی داشت، اما فروشندگان اجازه تثبیت این صعود را ندادند و بازار به زیر این حمایت بازگشت. مرحله.

معاملات روز شنبه بازار سهام نیز در حالی انجام شد که کل شاخص با روند هفته گذشته به مسیر خود ادامه داد. بدین ترتیب نماگر اصلی تالار شیشه ای 513 واحد کاهش یافت که معادل 0.02 درصد از این شاخص است. به این ترتیب شاخص کل در پایان معاملات در سطح دو میلیون و 70 هزار واحد قرار گرفت.


بیشتر بخوانید: پیش بینی بازار سهام فردا یکشنبه 4 تیر 1402


در حال حاضر باید بگوییم که کل شاخص تنها در سطح دو میلیون و 48 هزار واحد به دست آمده از اصلاح فیبوناچی حمایت می شود. البته بورس در هفته گذشته نشان داد که واکنش چندانی به سطح حمایتی خود ندارد و بعید است در این هفته به انتهای کانال دو میلیونی برسد.

نکته امیدوارکننده وضعیت فعلی البته گزارش های فصلی شرکت هاست. اگر شرکت های بورسی در سه ماهه اول سال جاری عملکرد خوبی داشته باشند، می توان به بازگشت به بازار امیدوار بود.

با این حال، شاخص هم وزن در اولین روز هفته برخلاف جهت شاخص کل رفتار کرد. بدین ترتیب با اندکی افزایش 0.45 درصدی به سطح 728 هزار و 12 واحد رسید.

بورس اوراق بهادار تهران زیر ذره بین آمار و ارقام

تابلوی بورس تهران حجم معاملات روز شنبه را 8 میلیارد سهم و ارزش معاملات مربوط به سهام، حق تقدم و صندوق های سرمایه گذاری را 4 هزار و 963 میلیارد تومان نشان می دهد. اعداد فعلی بازار سهام، وضعیت فعلی را ترسناک تر می کند. زیرا اگر ارزش معاملات افزایش پیدا نکند، شرایط فعلی ادامه خواهد داشت.

بررسی آمار مالکیت اشخاص حقیقی حکایت از خروج سرمایه واقعی از بورس دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه در پایان بورس در اولین روز هفته از خروجی 303 میلیارد تومانی از سهام، حق تقدم و صندوق های سرمایه گذاری خبر می دهد.

شرط توقف روند نزولی بازار سرمایه

بازار سهام در دو ماه گذشته وارد فاز اصلاحی شده است. رکود همراه با این روند اصلاحی، تحمل را برای سهامداران دشوارتر کرد. هنگامی که حرکت در معامله وجود دارد، اصلاح زمان بسیار کمتری نسبت به آنچه در حال حاضر اتفاق می افتد طول می کشد. اصلاح کمی و زمانی حاصل از آخرین فرآیند اصلاحی در حال حاضر در بازار سهام قابل مشاهده است.

اما فارغ از هیجانات کوتاه مدت در بازار، تا زمانی که اخبار مثبت و قابل قبولی در خصوص کاهش ریسک ها و مخاطرات منتشر نشود، صنایع بزرگ و تاثیرگذار از جمله پالایشگاه های نفت، فلزات اساسی و خودروسازی پابرجا خواهند ماند. سودآوری این صنایع منتشر نمی شود، بازگشت شاخص به روند صعودی قبلی در چشم انداز نیست.

پیش بینی سهام یکشنبه

روند معاملات شنبه با حضور خریداران آغاز شد و سپس تا پایان بازار، عرضه کنندگان معاملات را در دست گرفتند. با توجه به اینکه کل شاخص حمایت مذکور را نیز از دست داد، انتظار می‌رود بازار یکشنبه یکی دیگر از روزهای متعادل و منفی در بورس تهران باشد.

منبع: تجارت نیوز