خواص بی‌نظیر میوه‌های تابستانی | اقتصاد24


میوه تابستانی

اقتصاد 24- مریم عمادی در خصوص خواص میوه های تابستانی می گوید: وی ادامه داد: در فصل تابستان گرمای هوا باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن می شود، بنابراین نباید از خوردن میوه غافل شد، اما متأسفانه برخی از افراد عادت به خوردن میوه ندارند، برخی تصور می کنند که میوه ها بیشتر آب هستند و میزان آن زیاد نیست. کالری دارند و به دلیل غنای آنها می توان آنها را به مقدار زیاد و بدون هیچ مشکلی خورد، در حالی که دیگران فکر می کنند که آنها نی هستند، در واقع خوردن بیش از حد میوه می تواند باعث ایجاد مشکلاتی مانند احساس سیری و عدم تمایل به خوردن میوه های دیگر شود. غذاها یا میوه های خام که باعث نفخ می شوند، که می تواند باعث نفخ افراد شود، ممکن است برای شما دردسر ایجاد کند.

وی گفت: نکته دیگر در این مورد این است که بیشتر میوه های تابستانی ملین هستند و مصرف بیش از حد آنها باعث اسهال به خصوص در کودکان، وزن و چاقی و مصرف مثلا برنج و نان می شود و اگر یک واحد کربوهیدرات حاوی 80 باشد. kcal اشاره کرد. 1 واحد میوه 60 کیلو کالری دارد و به طور کلی میوه هایی مانند انجیر، انگور، انبه و … همه خواص خود را برای چاق شدن دارند. همانطور که میوه های نخود به ویژه در هوای گرم مضر هستند، خوردن بیش از حد میوه می تواند مفید باشد، اما می تواند مشکلاتی را ایجاد کند.

مشاور تغذیه و رژیم غذایی افزود: در هوای گرم بدن شما مقدار زیادی نمک را از طریق تعریق از دست می دهد، حتی اگر بیشتر میوه های تابستانی آبدار هستند و حاوی نمک و ویتامین های مورد نیاز بدن شما هستند. در حالت خنک به دلیل هوای گرم در فصل تابستان.

عمادی در خصوص میوه تابستانی انگور توضیح داد: انگور در تمام فصول سال انواع مختلفی دارد، اما بهترین گونه های این میوه در ماه های تابستان است. اگرچه شیرین است، اما برای افراد دیابتی بی ضرر است و در کاهش سطح قند خون تأثیر دارد. این میوه همچنین در پیشگیری از سرطان و کاهش سرعت پیشرفت آن بسیار موثر است. روند پیری، او است.

وی با بیان اینکه انجیر یکی از میوه های معرف فصل تابستان است، گفت: انجیر برای افراد مبتلا به کمبود کلسیم و آهن نیز مفید است.


بیشتر بخوانید: از فواید و مضرات خوردن گوجه سبز چه می دانید؟


این مشاور تغذیه و رژیم غذایی در مورد میوه های آبدار مانند هندوانه، حبابزه و طالبی می گوید: هندوانه خاصیت خنک کنندگی دارد، حاوی آنتی اکسیدان ها و لیکوپن است که خطر سکته مغزی را کاهش می دهد، به دلیل داشتن پتاسیم در کاهش فشار خون تاثیر دارد، تشنگی را رفع می کند و برای افرادی که از بی اشتهایی و کم خونی رنج می برند مفید است. به ویژه برای مادران شیرده مفید است زیرا باعث افزایش تولید شیر و افزایش قدرت می شود و باید به طور منظم در ماه های تابستان مصرف شود.

عمادی گفت: میوه به ویژه در فصل تابستان نباید از سبدهای خانوار خارج شود و در هوای گرم از میوه هایی مانند هندوانه و طالبی به طور مستمر استفاده شود.

سس: مرحله