واکنش دبیر هیات تجدیدنظر شورای رقابت به دستور رئیسی مبنی بر کاهش قیمت خودروهای مونتاژی/ آقای رئیس جمهور قدری هم به گرانی خودروهای داخلی بیاندیشید!


کاهش قیمت خودروهای مونتاژ شده

جاده مری بهنم، اقتصاد 24 سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور در جلسه عصر یکشنبه شورای حکومتی گفت: شورای رقابت با چه توجیهی قیمت خودروهای مونتاژی را افزایش داد؟ معاون اول رئیس جمهور رئیس جمهور و وزرای اقتصاد و امنیت را برای بررسی و اصلاح این روند منصوب کرد.

رئیسی در این زمینه گفت: در سال «رشد تولید و کنترل تورم» شایسته نیست که اداره ای بدون اخذ مجوزهای لازم قیمت کالاها را افزایش دهد و دستگاه ها موظف شوند با گرانی ها برخورد کنند. . قیمت و تورم.

به گزارش اقتصاد 24، نکته حائز اهمیت این است که رئیسی پس از دو سال تصمیم گرفت از طریق شورای رقابت و خودروسازان به هزینه باقیمانده خودروها رسیدگی کند و این کاهش قیمت خودروهای مونتاژی است. اگر رئیس جمهور در اجرای دستور خود حسن نیت دارد، بهتر است به دنبال کاهش قیمت خودروهای مدل بالا از دیگر خودروسازان باشد که جدیدترین مدل خودرو برای پایین ترین اقشار جامعه است و با این خودرو آنها به دنبال کسب درآمد برای خانواده خود هستند.

البته بازار خودرو با وجود وعده های مکرر دولت برای بازگشت آرامش به بازار همچنان در 4 ماهه نخست سال جاری در آشفتگی به سر می برد و مشتریان خودروهای تولید و مونتاژ داخل متحیر و منتظر معجزه هستند. سقف دولت سیزدهم

پس از گذشت دو ماه از نهایی شدن اولین مصوبه شورای رقابت در مورد قیمت گذاری خودروهای مونتاژ شده و لوازم جانبی آن، سرانجام در 26 تیرماه در جلسه شورای رقابت، قیمت های پایه جدید به تصویب رسید.

افزایش قیمت خودروهای مونتاژی دغدغه خودروسازان بخش خصوصی بود و بلافاصله قبل از خشک شدن متن ابلاغیه افزایش قیمت محصولات، قیمت محصولات خود را افزایش دادند.

در زمانی که شورای رقابت وظیفه تنظیم و تنظیم محاسبات قیمتی محصولات خودرویی را برعهده دارد، اتفاق نادری بود که خودروساز بدون تردید پیام شورا را اجرا می کرد.

اما خوشحالی خودروساز محصولات مونتاژی دیری نپایید که نخست وزیر شروع به انتقاد از قیمت محصولات مونتاژ کرد و به شورای رقابت دستور داد تا قیمت را تعیین کنند. البته اینکه رئیس جمهور چگونه از افزایش قیمت خودرو این بار در خودروهای مونتاژی گلایه و انتقاد می کند، مشکل است! چرا در دو سال اخیر که مردم به دلیل افزایش بیش از 200 درصدی قیمت خودرو تحت فشار بودند، هیچ گاه وضعیت قیمت ها در بازار خودرو با این جدیت دنبال نشد؟!


بیشتر بخوانید: خودرو گران می شود؟/ بازار بدون خودرو مانده است


شورای رقابت امروز ششم تیرماه در جلسه ای با حضور اعضای خود باید دستور رئیس دولت سیزدهم در خصوص افزایش قیمت خودروهای مونتاژی را بررسی و درباره آن اعلام نظر کند.

کاهش قیمت خودروهای مونتاژ شده

فقط پیشنهاد سران سه قوه قابل اجرا در شورای رقابت است

البته با وجود تاکید رئیسی، شورای رقابت و خودروساز تمایلی به اصلاح و تغییر قیمت های اعلام شده ندارند. آلبرت بگزیان دبیر شورای استیناف شورای رقابت در گفتگو با اقتصاد 24 درباره دستور رئیس جمهور برای کاهش قیمت خودروهای مونتاژی گفت: قیمت خودروهای مونتاژی طبق محاسبات انجام شده و کاملا کارشناسی شده تعیین و تحویل داده شد. . البته با توجه به وضعیت بازار و شرایط اقتصادی قیمت ها کمتر از محاسبات اولیه اعلام می شود.

بزیان اضافه کرد: بارها تاکید شده که شورای رقابت یک شورای فراحضوری است و نظر همه مسئولان را در مورد قیمت خودرو به عنوان پیشنهاد دریافت می کند، اما اینکه هیچ مسئولی نظر خود را درباره تعیین قیمت خودرو در نظر بگیرد قابل قبول نیست. همانطور که قابل اجرا است.

وی ادامه داد: استفاده از نظرات و توجه به اظهارات مسئولان برای اعلام قیمت نهایی خودرو نمی تواند مبنای اقدام شورای رقابت قرار گیرد، زیرا اجرای چنین اهدافی تنها با اجماع روسای سازمان می باشد. هر سه. شاخه ها.

مردم منتظرند؛ قیمت خودرو را کاهش دهید

به گزارش اقتصاد 24، مردم از ابتدای سال با توجه به وعده دولت برای افزایش راندمان تولید و عرضه خودرو به بازار منتظر کاهش قیمت خودرو هستند. البته چشم انداز فقط برای خودروهای بالای یک میلیارد تن نیست. آنها به عنوان متقاضیان خط اول خرید خودروهای تولید داخل و تولید انبوه انتظار دارند قیمت ها شکسته شود و خرید در اختیار اقشار ضعیف قرار گیرد.