صید یک ماهی کمیاب و عجیب با دندان انسان در آمریکا + عکس


شکار یک ماهی پاکو با دندان های انسان مانند توسط یک ماهیگیر جوان در اوکلاهاما توجه رسانه ها را به خود جلب کرده است. اما این ماهی عجیب و کمیاب چه گونه ای است و چه ویژگی هایی دارد؟

پسر بچه ای در اوکلاهاما ماهی عجیبی را صید کرد که دندان های ترسناک انسانی پشت لب هایش پنهان شده بود. این ماهی شباهت زیادی به پیرانا دارد، با این تفاوت که دندان های آن به طرز چشمگیری شبیه دندان های انسان است.

بر اساس یک پست فیس بوک از اداره حفاظت از حیات وحش اوکلاهاما (ODWC)، چارلی کلینتون ماهی عجیب و غریب معروف به pacu را در 15 جولای در حوض خانه خود صید کرد.

Pacu نامی است که به چندین گونه ماهی از خانواده Serrasalmidae داده شده است. ماهی پاکو با دندان های انسان مانند بومی آمریکای جنوبی است و از بستگان پیرانا است. شکل بدن این ماهی های عجیب شبیه به اقوام تیغ ماهی هایشان است.

پاکو با دندان های انسان مانند

پیرانا به عنوان ماهی گوشتخوار طبقه بندی می شود که در آب های شیرین به ویژه در رودخانه های آمریکای جنوبی زندگی می کند. این نوع ماهی بسیار وحشی است و دندان های بسیار تیز دارد. این گونه به صورت گروهی می توانند یک گاو را در 15 دقیقه بخورند و چیزی جز استخوان هایش باقی نگذارند! آنها از موجوداتی مانند کاپیبارا، پرندگان، میمون ها، کایمان های سیاه، آناکوندا و گاهی اوقات حتی انسان ها تغذیه می کنند.

مقامات ODWC نوشتند که پاکوها زمانی وارد اکوسیستم های آب شیرین در ایالات متحده می شوند که مردم آنها را به عنوان حیوان خانگی نگهداری می کنند، اما سپس به طور غیرمسئولانه آنها را در حوضچه ها و رودخانه های مجاور رها می کنند تا خود را پرورش دهند.

این گونه تقریبا ناشناخته است، اما این گروه شناخته شده است که تا 3.5 فوت (1 متر) طول و 88 پوند (40 کیلوگرم) وزن دارند. با وجود ظاهری شبیه پیرانا، پاکوی دندان انسان موجودی بی ضرر است و هیچ آسیبی به انسان نمی رساند.

در سال 2018، کندی اسمیت، که در آن زمان 11 سال داشت، در دریاچه ای در اوکلاهاما، سگی با دندان های انسان مانند به وزن حدود 1 پوند (0.5 کیلوگرم) گرفت. وقتی خانواده کندی سعی کردند انگشت مادربزرگ کندی را باز کنند، ماهی انگشت مادربزرگ کندی را گاز گرفت. او در آن زمان به خبرنگاران گفت: “من گیج شده بودم، زیرا این ماهی دندان های عجیبی داشت و از شباهت دندان های آنها به انسان شگفت زده شدم.”

بر اساس گزارش موزه تاریخ طبیعی آمریکا (AMHN)، دندان‌های صاف و انسان‌مانند این گونه احتمالاً ناشی از رژیم غذایی متنوع همه‌چیزخوار آن‌ها است که شامل ماهی‌های کوچک، سخت‌پوستان، میوه‌ها و گیاهان آب شیرین است.

مدفوع پاکو همچنین به بارور کردن گیاهان آب شیرین و پراکندگی دانه های آنها کمک می کند. این مشکل این موجودات را به گونه ای کلیدی در اکوسیستم های بومی خود تبدیل کرده است. با این حال، مانند بسیاری از گونه‌های مهاجم دیگر، پاکو با دندان‌های انسان‌مانندش می‌تواند بر اکوسیستم‌هایی که وارد آن شده‌اند تأثیر منفی بگذارد.

نمایندگان ODWC در پست فیسبوک خود نوشتند:

ترک حیوانات خانگی در آبراه ها می تواند برای حیات وحش بومی بسیار مضر باشد. آنها یک گونه بیگانه و مهاجم هستند که می توانند به اکوسیستم های محلی آسیب برسانند. در نتیجه به ماهیگیران توصیه می شود تا حد امکان آنها را با صید از رودخانه ها و برکه ها خارج کنند.

پاکو با دندان های انسان مانند

پاکو تنها ماهی با دندان های انسان مانند نیست که در آب های ایالات متحده ظاهر می شود. در سال 2021، یک سر گوسفند (Archosargus probatocephalus) با آرایه بسیار بزرگ‌تری از سفیدهای مرواریدی در اسکله‌ای در سواحل کارولینای شمالی گرفتار شد.

گوسفند ماهی گونه ای از ماهی پرتو پرتو است که در امتداد سواحل شرقی آمریکای شمالی و آمریکای جنوبی یافت می شود. این ماهی ها به خاطر دندان هایشان که شباهت عجیبی به دندان های انسان دارند، معروف هستند.