قیمت طلا و سکه ارزان‌تر می‌شود؟


قیمت طلا امروز

اقتصاد 24- در بیشتر روزهای هفته پایانی تیرماه قیمت طلا و سکه کاهشی بود. این کاهش قیمت سکه را به کانال‌های پایین‌تر کشاند، اما مسیر طلا طی چند روز از سکه جدا شد و سود محدودی داشت.

انس دوباره افتاد

فعالان بازار طلا می گویند متقاضیان بسیار کمی در این بازار وجود دارد و تقاضا به حداقل رسیده است. از سوی دیگر، باید به خاطر داشت که در تعطیلات آخر هفته نیز اخبار سیاسی نامطلوبی پخش می شد که می توانست به مذاق افزایش بازها خوشایند باشد.

لازم به ذکر است قیمت جهانی که نزدیک به محدوده 2000 دلار بود، مجددا کاهش یافت و در زمان نگارش این مقاله با قیمت 1965 دلار معامله می شد.

در آخرین روز هفته گذشته قیمت طلا و سکه به شکل های متفاوتی بود. قیمت طلا همراه با قیمت سکه امامی افزایش یافت. سایر قطعات سکه نیز کاهش یافت.

برخی گمانه زنی ها حاکی از آن است که با توجه به اخبار نامطلوب سیاسی و رکود تقاضا، ثبات نسبی تا پایان ماه محرم و صفر در بازار فلز زرد حاکم خواهد بود. این در شرایطی است که به دلیل کاهش قیمت ها تقاضای جدیدی وارد بازار نشود.

قیمت سکه چهارم بدون تغییر باقی ماند

روز پنجشنبه 8 تیرماه سکه امامی با 96 هزار تومان افزایش 27 میلیون و 386 هزار تومان معامله شد. اما سکه بهار 110 هزار تومان کاهش یافت و 24 میلیون و 491 هزار تومان مبادله شد.


بیشتر بخوانید: بازار سکه در انتظار شگفتی عمان است


در آخرین معامله هفته گذشته نیم سکه به صورت آزاد 50 هزار تومان و با رقم 14 میلیون و 700 هزار تومان مبادله شد. ربع سکه اما تنها قطعه ای بود که با وجود نوسانات قیمت در معاملات روز پنجشنبه بدون تغییر باقی ماند و با قیمت 9 میلیون و 750 هزار تومان به پایان رسید.

همچنین سکه گرمی 50 هزار تومان ارزان شد و با قیمت پنج میلیون و 850 هزار تومان معامله شد.

مسیرهای مختلف طلا و سکه

روز پنجشنبه نهم تیرماه قیمت طلا افزایش یافت. هر مثقال طلا نیز با 29 هزار تومان افزایش به قیمت 10 میلیون و 38 هزار تومان معامله شد.

هر گرم طلای 18 عیار نیز با هفت هزار تومان افزایش با قیمت دو میلیون و 317 هزار تومان معامله شد. همچنین طلای دست دوم نیز به قیمت دو میلیون و 286 هزار تومان رسید.

در آخرین معامله هفته گذشته حباب تمام سکه به جز سکه امامی فروریخت. حباب سکه امامی از روز چهارشنبه بدون تغییر باقی ماند. حباب سکه بهار ۲۱۱ هزار تومان، نیم سکه ۱۰۵ هزار تومان، ربع ۲۸ هزار تومان و ربع ۶۴ هزار تومان کاهش داشت.

منبع: اخبار تجارت